LIFESTYLE Zdrowie

BLISKO 4 300 KOBIET PRZEBADANYCH W RAMACH AKCJI GRUPY MUSZKIETERÓW

BLISKO 4 300 KOBIET PRZEBADANYCH W RAMACH AKCJI GRUPY MUSZKIETERÓW
Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych

Data publikacji: 2019-10-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: BLISKO 4 300 KOBIET PRZEBADANYCH W RAMACH AKCJI GRUPY MUSZKIETERÓW
Kategoria: LIFESTYLE, Zdrowie

Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych badań.

BLISKO 4 300 KOBIET PRZEBADANYCH W RAMACH AKCJI GRUPY MUSZKIETERÓW LIFESTYLE, Zdrowie - Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych badań.

Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych badań. W Polsce ponownie bowiem obserwuje się rosnącą śmiertelność z powodu raka piersi – wynika z raportu „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania” opracowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny[1]. Grupa Muszkieterów od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Badania przeprowadzają specjaliści w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché. Od początku roku przebadanych zostało aż 4 280 kobiet. Natomiast w ciągu ostatnich sześciu miesięcy diagnozie poddało się 2 405 Pań, u 240 z nich wykryto zmianę łagodną, a 40 skierowano na dalsze badania.

W ostatnich dwóch kwartałach mammobusy odwiedziły 39 polskich miast, w czterech województwach: lubuskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim oraz dolnośląskim. Badania mammograficzne realizowane przed supermarketami sieci Intermarché i Bricomarché są w pełni refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dotyczy to kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

– Staramy się aktywnie angażować w promowanie działań prozdrowotnych wśród Polek, dlatego od 12 lat prowadzimy kampanię „Muszkieterowie dla Polek”. Jej celem jest zwiększanie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań mammograficznych – mówi  Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – To jedna z najdłużej prowadzonych przez nas akcji społecznych. Każdego roku docieramy do kilku tysięcy kobiet z różnych stron Polski. Jest to dla nas potwierdzenie ogromnej wartości tej kampanii.

A to już wiesz?  Nowy polski preparat biobójczy do walki z COVID-19

Akcja „Muszkieterowie dla Polek” jest kontynuowana w czwartym kwartale tego roku. Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

[1]  „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania – synteza”, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny https://www.pzh.gov.pl/najnowszy-raport-nizp-pzh-sytuacja-zdrowotna-ludnosci-polski-i-jej-uwarunkowania/  (dostęp: 25.10.2019 r.).

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
BLISKO 4 300 KOBIET PRZEBADANYCH W RAMACH AKCJI GRUPY MUSZKIETERÓW LIFESTYLE, Zdrowie - Październik jest miesiącem profilaktyki raka piersi, a co za tym idzie działań mających na celu podnoszenie świadomości na jego temat. Polegają one w dużej mierze na wskazywaniu zagrożeń wynikających z braku systematycznych badań.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Zdrowie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy